فرهاد حسن‌زاده: تهران- اورژانس خبری ناخنک (یا همان اوخنا): به زودی صفرها از صفحه روزگار محو می‌شوند. این محوسازی در راستای حذف صفر از پول بوده و هیچ ربطی به بازسازی بافت‌های فرسوده تهران ندارد.

مدیر کل «اداره حذفیات صفر و مخلفات» به خبرنگار اوخنا گفت: «در راستای حمایت از مصرف کننده و تولید کننده و صادر کننده و همچنین وارد کننده، تصمیم گرفتیم از انتهای سال جاری صفر را حذف کنیم. بنابراین توجه بفرمایید که امسال، سال 1390 نمی‌باشد، بلکه سال 139 می‌باشد.»

کارشناسان مسائل نفتی معتقدند با حذف صفر از مقابل اعداد، فاجعه بزرگی رخ خواهد داد. آنها می‌گویند در این صورت دیگر کسی نمی‌تواند اتومبیل

صفر کیلومتر بخرد و ناچار است اتومبیل یک کیلومتر بخرد و این ضربه بزرگی به ماشین خواهد بود.

در همان راستا جوانان و نوجوانان با طرح حذف صفر از پول تو جیبی‌شان مخالفت کرده و گفته‌اند در حالی که قیمت بستنی و کافه‌گلاسه 6 برابر شده، نباید صفرها را از جلوی پول تو جیبی‌مان حذف کنند.

اوشکول‌آبادی به نقل از شمسی‌خانم که پشت سر شهناز خانم صحبت می‌کرد گفت: «ویش! خدا به دور! افاده‌ها طبق طبق، سگا به دورش وق و وق! شهناز خانم تا دیروز داشت دنبال اتوبوس له‌له می‌زد، حالا که صفرها رو برداشتن با بنزش تو کوچه ویراژ می‌ده!» او در این باره توضیح‌های بیشتری ارائه کرد که به دلیل بدآموزی از گفتن آنها معذوریم.

اما بشنوید و بخوانید از معاون اول مدیرعامل شرکت «حساب و کتاب» که به خبرنگار گردن شکستة ما گفت: «امسال در نظر داریم پس از طرح آزمایشی حذف صفر، مراحل کارشناسی حذف «1» و «2» را هم کم‌کم اجرا کنیم، تا در آینده به عدد «9» برسیم. امیدواریم مردم شریف اوشکول‌آباد در اجرای این طرح ما را یاری نموده تا در آینده‌ای نزدیک ریشة اعداد را از بیخ و بن برکنیم و عدالت را برقرار کنیم.» وی در این باره توضیح بیشتری نداد، ما هم اصرار نکردیم چون نگران ریشه کنی خود هستیم.

اما در آخرین لحظه‌های تنظیم خبر، یکی از کارشناس‌های هواشناسی گفت: شهروندان در سال جاری نگران دمای هوا نباشند، چرا که دمای هوا دیگر به صفر نخواهد رسید و از این حرف‌ها.

در همین راستا دانش‌آموزان مدارس شیراز ضمن اعلام حمایت از این طرح خواستار حذف صفر از کارنامه‌های خود شده و خوشحالی خود را با روشن کردن فشفشه نشان دادند.

کد خبر 131636
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز